Als je op Google zoekt op “Kousenband Bruid” dan geeft Google ook gerelateerde zoekopdrachten.
Deze links staan altijd onderaan de pagina als je een zoekopdracht hebt gegeven.
“Kousenband Hunkemöller” is bijvoorbeeld een zoekopdracht die Google aan je doorgeeft die mogelijk interessant voor je is.
Hunkemöller is een bedrijf in lingerie die in Nederland meerdere fysieke winkels heeft.
Maar waarom geeft Google je deze optie en wat is een gerelateerde zoekopdracht…?
Gerelateerde zoekopdracht “Blauwe Kousenband Hunkemöller” via Google.
Omdat Google je graag websites laat vinden waar je goed kan slagen als je een kousenband zoekt krijg je opties waarbij de kans groot is dat je gaat slagen.
Dus als je als bruid een kousenband om je been zoekt wil je geen resultaten waarbij je allemaal informatie krijgt over de groente “kouseband” en hoe je die kan bereiden.
Ondanks dat deze groente leuk en lekker is zal het niet het zoekresultaat zijn waar je op dat moment naar op zoek bent.
Daarom gaat Google je opties geven waar je makkelijker kan slagen zodat jouw ervaring met de zoekmachine van Google beter wordt.
Maar waarom “Kousenband Hunkemöller” en geen “Kousenband Kousenbanden.nl”?
Dit komt omdat Google kijkt naar het zoekgedrag van verschillende mensen.
Als mensen niet direct het resultaat krijgen wat ze zoeken gaan ze hun zoekopdracht verfijnen.
Omdat Hunkemöller een bekende winkel in lingerie is gaan mensen dit bedrijf combineren met hun eerdere zoekopdracht.
Op die manier gaat Google denken dat dit relevant is en gaat deze zoekopdracht ook aan andere mensen aanbieden die met dezelfde vraag zitten.
Terwijl je op kousenbanden.nl misschien wel beter kan slagen voor een kousenband…?!
Mensen zoeken immers op beschikbare kennis en ervaring en niet op wat ze niet kennen.
En Google wil graag dat mensen snel slagen op wat ze zoeken.
Dus gaat Google gerelateerde zoekopdrachten doorgeven waarvan ze denkt dat mensen hierop gaan slagen.
Zodat jij snel bent geholpen aan het artikel dat jij zoekt en een tevreden gevoel hebt bij je keuze in de zoekmachine van Google.